STUDIO A

  • Hem
  • Boka din Frisörtid
  • Studio-A
    • Frisörbesök i Landala, Göteborg
  • Tjänster
    • Laminering och plastspiralbindning av papper!
    • Ta vara på de äldres kunskap och erfarenhet
  • Nyheter
    • Bio + Oil Control
    • Hårborstar av trä med naturborst
    • Hårvatten i gammal stil
    • Massagekarda/borste för hårbotten
    • Mustaschwax Stern
    • Nya produkter i sortimentet!
    • Treradig fönborste!
  • Min Blogg
    • Allmänt
    • Audio
    • Bildvisning
    • Bröllop
    • Foto och Bilder
    • Fotografier
    • Frisörtips
    • Miniatyr sida 1
    • Musik-Café
    • Fototips
    • Trafiken
    • Videotips
    • Visste Du Att
  • Galleri
    • Bröllops Bilder
      • Blandade Bröllopsfoton
      • Bröllop Miniatyrbilder
    • Mina bilder
      • Berättelser
      • Båtmässan
      • Folk i vimlet
      • Hantverk
      • Händelser
      • Musik-kafé
      • Natur
      • Sekelskiftesdagarna 2015
      • Ung och Gammal
      • Underhållning
      • Vybilder
      • Ögonblicksbilder
    • Familjebilder
  • Kontakta oss
Du är här: Hem / Allmänt / Är Alependelns alla problem är lösta?

Är Alependelns alla problem är lösta?

2013/01/11 by Allan Nilsson

2013/01/11 by Allan Nilsson

Är Alependelns alla problem är lösta? Trots alla rosor som Västtrafik fått ang. Alependelns nya och stora satsning. När jag kom hem igår efter en lite onödig och irriterande försening och läser i Alekuriren om att Spårtrafikchen Jarl Samuelsson på Västtrafik säger ”Nu ska alla problem vara lösta”. Jaa, då kan man verkligen fundera om uttalandet är speciellt  genomtänkt och rätt uttalat?

Om teorin och verklighet inte stämmer då?? I går var avgångarna hem 17.50 samt 18.05 inställda, resenärerna som stod ute på perrongen och väntade i snöblåsten en halvtimma utan att en få reda på varför, eller om det fanns någon annan ersättnings möjlighet att ta sig hem fanns inte. Visst kan man acceptera en försening någon gång då och då, men man bör ju åtminstone få något slags besked om saken. Men när två stycken i rad ställs in, utan att ens få något besked tycker jag är väldigt dåligt utav Västtrafiks ansvariga.

Det finns ett högtalarsystem på perrongen som man kan använda och säga till alla som står där och väntar, om och varför det händer saker o ting. Det borde inte vara för mycket begärt tycker man.. Eller? Är Sverige ett iland när det gäller information? Finns det ingen som tänker lite längre och förebygger informations problemen, tekniken finns ju men varför används den inte ordentligt?

Te.x. när det uppstår någon försening/inställning bör man väl med omedelbar verkan meddela sina resenärer om problemet, speciellt de väntande på hållplatserna och inte bara sitta där tysta. Det orsakar irritation och väcker ilska i onödan hos resenärerna. Bra information accepteras oftare och lättare även om det är negativt som sådant. Samtidigt kan det också ge en möjlighet till alternativ. Någon som tänkt på det??

 

Arkiverad under: Allmänt, Trafiken

Kommentarer

  1. Allan Nilsson säger

    2013/02/04 kl. 21:50

    Det tog en dryg vecka innan svaret kom tillbaka, och det var både opersonligt och oengagerat i sakfrågan samt kortfattat. Varpå jag naturligtvis besvarade brevet igen med en vänlig ton och ytterligare beskred hur man på ett enkelt sätt kan ordna saker o ting om man bara vill.
    Även där blev svaret (efter någon dryg vecka) att man tagit emot mitt mail och sparat det i deras databas för en senare behandling. Vi får väl se/höra om och ev. när de hör av sig.

Senaste kommentarer

  • Allan Nilsson om Flicka fastar med axelväskan i dörröppning på Alependeln!
  • Allan Nilsson om Är Alependelns alla problem är lösta?
  • Allan Nilsson om Björn Wångblad på Repslagarmuseet i Älvängen

Webbansvarig

Tack för att ni besöker webbsidan och hjärtligt välkommen!

Visa mina blogginlägg

Senaste inläggen

  • Fredag 4 november 2022/10/31
  • Midsommar fin I håret! 2022/06/20
  • Semester 2022/05/30

Månadens inlägg

januari 2013
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« dec   feb »

Blogg kategorier

Länklista

  • 1000 länkar
  • Comart
  • Emmas Blogg
  • Fysikaliska Leksaker
  • Här bokar du din Frisörtid
  • Kattstatus
  • Monacor Sverige
  • Repslagarmuséet i Ale komun
  • Teatervinden i Ale
  • Tidigare Blogg Ämnen

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org

Arkiv

Öppettider

Måndag, onsdag, torsdag.
10.00-17.30
Tisdag 10.00 – 13.00
Fredag 10.00 – 16.00
Lunch 14.00-14.30
Beställ gärna tid!
Drop-in i mån av tid.

Kontakt information

Studio A HB
Kapellgatan 8
411 33 Göteborg
Tel: 031-708 98 28
Mobil: 070-720 98 28
Kontaktlänk

Tillfällig information!

Välkommen till den nya webbsidan. Den bearbetas och förändras lite då och då, hoppas att ni har överseende med detta och gör er nyfikna på vad som händer.

Copyright © 2023 · Executive Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Logga in