Tar Västrafik intryck?
Ett av kvällstågen var försenad med tio minuter, och påföljande avgång blev följaktligen inställd eftersom det inte skulle kunna funka med att ha två avgångar med så nära tidsintervall. När man står där och väntar, förstår eftersom att tåget är försenat då det inte inkommit i tid. Man vet av erfarenheten att man kommer inte att få något besked om saken heller, men dröm om min förvåning när det ur högtalarna hörs en röst som säger att Alependeln är försenad och man ändrar avgångstiden för den samt påtalar att nästföljande avgång blir också då inställd.
Orsaken till det hela framkommer inte, men just att informationen kommer fram till resenärerna är mycket bra, och man kan ana lugnet och oron som lägger sig i leden. Hur och varför detta just skedde behöver vi kanske inte fundera på eftersom enligt min mening är att så ska det vara hela tiden. Klart, snabbt och tydligt.
Men jag vill ändå belysa ämnet som sådant och samtidigt hoppas på att det man tydligt skriver och säger till dem kanske tar lite skruv. Även om deras svar ofta blir.
”Tack för att du hörde av dig till oss på Västtrafik. Vi har mottagit ditt ärende gällande Alependeln och sparat det i vår databas. Vi återkommer till dig när vi har handlagt ditt ärende. Det är mycket viktigt för oss att få veta vad vi kan förbättra och utveckla. Tack för din hjälp”.
Det ska bli intressant att se om det blir något svar ang. flickan och väskan som fastnade i dörren. Det har ju gått några veckor sedan jag skrev in om den saken.
Tar Västrafik intryck?